На сьогоднішній час, в усьому світі, і зокрема в України, все більшого поширення набувають системи Дистанційної Освіти (так званої Телеосвіти). Які мають безліч переваг порівняно з традиційними методами освіти, і займають щільне місце поряд з традиційною освітою, як окремий перспективний напрямок, як інструмент, здатний покращити освітній процес і підвищити інтелектуальний рівень нації.
Однією з ланок Дистанційної Освіти, котра також може бути застосована, як інструмент і в традиційних формах освіти – це системи тестування знань. Самі системи тестування знань існували ще задовго до появи Телеосвіти, але з появою останньої, набули ще більшого розвинення і широко використання. Тому я звертаю увагу саме на сучасні методи тестування знань і на сучасні системи тестування знань. Котрі базуються на комп’ютерних технологіях, і можуть бути використанні як для Дистанційної Освіти, так і при традиційній освіті (для студентів очної і заочної форми навчання), при використанні комп’ютерів, котрі є як в учбових закладах (і з кожним роком ситуація в цій сфері покращується), а також на персональних комп’ютерах студентів (де ситуація з наявністю комп’ютерів також щорічно покращується, разом з поширенням комп’ютеризації в нашій державі).
Сучасні системи тестування знань можуть використовуватися для тестування будь-якого рівня (по лекціям, по семестрам, атестаційні, екзаменаційні, тощо), для студентів ВУЗів, технікумів, учнів шкіл та навчальних закладів усіх рівнів та усіх форм власності. Вони можуть стати в нагоді як при безпосередньому тестуванні знань, так і для закріплення пройденого матеріалу і для самотестування. Тобто можуть носити як офіційний, так і не офіційний характер (для власного використання). В будь-якому випадку дані системи призначенні для поліпшення якості знань та підвищення інтелектуального рівня студентів, учнів, навіть викладачів та нації загалом.
Одним з основних напрямків розвитку систем тестування знань – це використання сучасних мультимедійних технологій в системах тестування. А також широке використання на різних етапах тестування всесвітньої мережі Інтернет. Використання мультимедійних технологій (та можливостей Інтернет) дозволяє підняти на новий рівень якість та ефективність, як систем тестування знань зокрема, так і Дистанційної Освіти в цілому. І можна беззаперечно сказати, що мультимедійна складова даних систем буде постійно зростати, і використання мультимедія буде відігравати провідну роль в розвитку і в ефективному застосуванні систем тестування знань, як в галузі освіти, так і на підприємствах усіх форм власності. В 21-му столітті це вже стало очевидним – сучасний розвиток комп’ютерних технологій дозволяє все ширше використовувати мультимедійні технології, а Дистанційна Освіта і системи тестування знань, які знаходяться на передовій цього процесу, широко використовують найновіші здобутки і технології для покращення власних можливостей.
Спектр сучасних мультимедійних технологій, які можуть бути використанні і які використовуються для Телеосвіти і для систем тестування знань, дуже широкий. Однією з провідних технологій являється технологія Flash (виробництва фірми Macromedia, тепер Adobe). На цій технології та її використанні в системах тестування знань я зупинюсь докладніше.
Flash (також відомий як Shockwave Flash) – це розроблена компанією Macromedia технологія та формат даних для мультимедійних робіт – анімаційних роликів, презентацій, мультфільмів, звукового супроводу тощо. Для огляду флеш файлів поширюється модуль, що підключається до браузера (плагін), який доступний для усіх поширених браузерів, а також стаціонарний флеш плеєр (під різни операційні системи). Формат одержав широке поширення в наш час, оскільки дозволяє в компактному обсязі даних описувати складні анімації, оперувати векторними об'єктами та підтримує аудіо і відео інформацію. Окрім безпосередньо мультимедійних можливостей, Flash має широкі можливості для програмування – за рахунок власної мови Action Script. Що і дозволяє використовувати Флеш для розробки сучасних систем тестування знань.
Flash-технологія з самого початку була орієнтована на застосування у всесвітній мережі Інтернет. Окрім достоїнств векторної графіки, основи Flash, середовище Macromedia Flash дозволяє оптимізувати розмір одержуваних файлів шляхом спрощення незначних елементів зображення, а також завдяки використанню компресії (починаючи з шостої версії формату). Окрім того, формат Flash є потоковим форматом і підтримує можливість поетапного завантаження Flash-роликів у браузер користувача. У результаті цього, користувач може бачити на екрані вже завантажену частину графічного зображення до того, як воно повністю завантажиться. А використання Action Script дозволить вибірково завантажувати мультимедійну інформацію, що зменшить трафік та прискорить процес завантаження Flash-додатку. Ці особливості технології Flash дозволяють широко використовувати її у системах тестування знань будь-якої складності.
Flash може використовуватися разом з іншими сучасними технологіями, такими як HTML, XML, JavaScript. Дозволяючи при цьому розширити можливості систем тестування знань. Але визначальною особливістю Flash, є саме її платформонезалежність і можливість використовувати саме Flash, без необхідності залучення додаткових інструментів та технологій – тобто самодостатність Flash. Окрім браузерів, флеш можна програвати у стаціонарних плеєрах (доступних під Windows, MacOS, Linux). Також існує можливість вбудувати плеєр і флеш-файл в один запускаємий файл. В цьому випадку відпадає потреба користувачеві мати окремий плеєр, тому що він постачається разом з флеш-файлом. Окрім цього Flash доступний на кишенькових комп’ютерах та мобільних телефонах. Що дозволяє максимально поширити область використання систем тестування, які базується на цій сучасній технології. За Флешем майбутнє систем тестування знань.
| Новини | Файли | Лінки | Музика | Про мене | Зона BPG | Гостьова Книга |
Copyright © MustLive 1999-2015. © Base Point 1999-2015. All rights reserved.